Home

Vraag: Royal Doctors

Roelof43 Auteur
Gids

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Roelof43 heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 72
Gangmaker

Gangmaker

Trendsetter

Trendsetter

Knopendoorhakker

Knopendoorhakker

21 februari 2017, 13:44

Eén van de redenen dat ik indertijd koos voor een FBTO zorgcerzekering was dat zij een samenwerkingsverband met Royal Doctors hadden.
Royal Doctors, samen de FBTO, zorgden er voor dat het gehele proces van een medische behandeling of second opinion – in Nederland of in het buitenland – volledig wordt geregeld zonder de patient onnodig lastig te vallen.
Vorig jaar kon ik hier niets meer over vinden op de website, maar op mijn vraag of die samenwerking er nog was, werd bevestigend geantwoord.
Nu heb ik een reden om van deze optie gebruik te maken, maar toen ik Royal Doctors benaderde, werd mij gezegd dat de samenwerking per 1 januari 2017 door FBTO is beindigd.
Ik vindt dat het niet in de haak is dat bestaande regelingen, zonder de verzekerden daarvan tijdig op de hoogte te stellen, kunnen worden opgezegd.
Als ik van de wijziging zou hebben geweten, was ik misschien per 1 januari op andere (goedkopere) zorgverzekering overgestapt.
  • ansvredenberg
    Ontdekker

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten ansvredenberg heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 5

19 mei 2017, 11:47

Ik kreeg ook te horen dat de samenwerking is stopgezet. Nu moet je in mijn geval fbto buitenland benaderen. Dit werkt niet omdat je van kastje naar de muur wordt gestuurd. Op advies van zorgbemiddeling naar België gegaan voor behandeling. Reiskosten werden vergoedt alsmede behandeling. Nu geen vergoeding voor reiskosten meer en alles zelf uitzoeken
  • Roelof43 Auteur
    Gids

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Roelof43 heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 72
    Gangmaker

Gangmaker

Trendsetter

Trendsetter

Knopendoorhakker

Knopendoorhakker

28 mei 2017, 07:30

Na drie maanden alleen een reactie van iemand die een soortgelijke ervaring had.
    Maar van de FBTO geen enkele reactie en dat valt me zwaar tegen.
    Toch niet zo goed als ik dacht. Een sein om over te stappen aan het eind van het jaar?

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie