Home

Vraag: Hoe wil jij een vraag stellen aan en een antwoord krijgen van FBTO?

Jacob WiebengaJacob Wiebenga Auteur
Moderator

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jacob Wiebenga heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 3
Gangmaker

Gangmaker

13 juni 2016, 14:22

Misschien heb jij zelf ooit een vraag gesteld aan en een antwoord gekregen van FBTO. Ging dit goed of niet? En wat valt er te verbeteren? FBTO is hier erg nieuwsgierig naar!

FBTO vindt het belangrijk wat haar klanten vinden van de klantreis die zij afleggen bij FBTO. In dit geval: de stappen die een klant moet doorlopen om een antwoord te krijgen op een vraag. Of om een probleem op te lossen. Hoe kunnen we deze klantreis verbeteren? Of gaat het al goed?

1. Heb jij ooit een vraag gesteld aan FBTO? En ging dit goed of niet?
2. Als het niet goed ging, wat kan FBTO verbeteren?
3. Stel je voor. Alles kan en mag. Er zijn geen beperkingen. Hoe zou jij dan contact willen opnemen met FBTO?
4. Ken jij bedrijven waarbij dit al heel goed gaat? Waarom gaat het hier zo goed?

Vertel het ons in een reactie!
  • clautjed
    Ontdekker

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten clautjed heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 2

23 juni 2016, 11:33

Als ik een vraag stel via de email dan duurt het lang voordat ik antwoord krijg,maar als ik via Facebook een vraag stel privé,dan krijg ik heel snel antwoord.
  • MoniqueMonique
    Moderator

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Monique heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 22
    Gangmaker

Gangmaker

23 juni 2016, 15:00

Het beantwoorden van e-mail is tijdrovend. Vandaar dat de reactietijd daar langer is! :(

Op dit moment hebben we een proef waarbij we de e-mail overdag "uit" zetten en klanten proberen te verwijzen naar de kanalen waar we sneller van dienst kunnen zijn. Een daarvan is Facebook. De reactierijd daar is binnen 30 minuten. Nu zullen we dat met drukte niet altijd waar kunnen maken, maar we doen er wel ons best voor! :) Fijn te horen dat jij die ervaring deelt! :)

Monique
  • Carola.22
    Pionier

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Carola.22 heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 16
    Trendsetter

Trendsetter

Gangmaker

Gangmaker

Knopendoorhakker

Knopendoorhakker

23 juni 2016, 21:02

Monique schreef:

Het beantwoorden van e-mail is tijdrovend. Vandaar dat de reactietijd daar langer is! :(

Op dit moment hebben we een proef waarbij we de e-mail overdag "uit" zetten en klanten proberen te verwijzen naar de kanalen waar we sneller van dienst kunnen zijn. Een daarvan is Facebook. De reactierijd daar is binnen 30 minuten. Nu zullen we dat met drukte niet altijd waar kunnen maken, maar we doen er wel ons best voor! :) Fijn te horen dat jij die ervaring deelt! :)

Monique

Dat krijg ik dan graag even uitgelegd, want ik kan geen enkele reden bedenken waarom het beantwoorden van mail tijdrovender zou zijn dan via FB. En dat nu dan blijkbaar als 'proef' ook nog de e-mail beantwoording gewoon uitgezet wordt, vind ik in 1 woord regelrecht schandalig! FBTO houdt dus geen enkele rekening met mensen die nog op hun privacy gesteld zijn en/of bewust geen gebruik maken van social media (waarvan ik er één ben) en die mogen dus 'als straf' omdat ze niet mee willen lopen met de massa, langer wachten op een antwoord op een vraag.
    Dus tot zelfs zover gaat FBTO bij het gebruik maken van hun macht???
  • Klues
    Gids

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Klues heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 80
    Trendsetter

Trendsetter

Knopendoorhakker

Knopendoorhakker

Gangmaker

Gangmaker

Bo'er

Bo'er

23 juni 2016, 21:09

1) ik heb zowel per mail als telefonisch wel eens een vraag gesteld. Ik vond beide goed gaan, hoewel ik moet zeggen dat ik het telefonische contact heel prettig heb ervaren, waarbij de schade die ik had geweldig is opgepakt en opgelost.
    2) mail duurt best lang. Ik begrijp dat de mail langer duurt, maar een doorlooptijd van een aantal dagen vind ik te lang in deze tijd.....
    3) Telefoon is mij prima bevallen, persoonlijk contact en efficiënte afhandeling. Bij bv telefoonaanbieders heb ik wel eens gebruik gemaakt van de webchat, dat vond ik, voor de vragen die ik had, snel, efficiënt en prettig.
    4) zoals gezegd, bij Telfort heb ik met de webchat goede ervaringen met de webchat

Ik weet dat FBTO bezig is met whatsapp, zelf zou ik dat voor contact met een verzekering niet zo snel gebruiken.
  • Carola.22
    Pionier

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Carola.22 heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 16
    Trendsetter

Trendsetter

Gangmaker

Gangmaker

Knopendoorhakker

Knopendoorhakker

23 juni 2016, 21:10

Ik zou contact op willen nemen via e-mail (maar ik begrijp dat je dan erg veel geduld moet hebben, want FB heeft prioriteit gekregen bij FBTO) en/of via WhatsApp. In beide gevallen heb je dan het ontvangen antwoord op je vraag 'vastgelegd'.
  • MoniqueMonique
    Moderator

Gangmaker

Gangmaker

28 juni 2016, 15:49

[quote=Carola.22]
    Carola.22 schreef:

Dat krijg ik dan graag even uitgelegd, want ik kan geen enkele reden bedenken waarom het beantwoorden van mail tijdrovender zou zijn dan via FB. En dat nu dan blijkbaar als 'proef' ook nog de e-mail beantwoording gewoon uitgezet wordt, vind ik in 1 woord regelrecht schandalig! FBTO houdt dus geen enkele rekening met mensen die nog op hun privacy gesteld zijn en/of bewust geen gebruik maken van social media (waarvan ik er één ben) en die mogen dus 'als straf' omdat ze niet mee willen lopen met de massa, langer wachten op een antwoord op een vraag.
    Dus tot zelfs zover gaat FBTO bij het gebruik maken van hun macht???

Op de afdeling Webcare houden we ons dedicated bezig met reacties op social media en Whats App. We kunnen hierdoor een snelle doorlooptijd van onze berichten garanderen.
    Het verwerken van een email is een tijdrovender proces. Als er heel veel tegelijk binnenkomt dan duurt het langer voordat alles beantwoord is. Natuurlijk is een klant vrij in het kiezen van zijn kanaal! Mail je liever? Dan kan dat natuurlijk!
    We krijgen veel reacties van klanten dat de snelheid van bediening hun voorkeur heeft. Wij proberen hierop in te spelen. De klant kiest! ;)

Monique
  • Eddie
    Gids

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Eddie heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 52
    Trendsetter

Trendsetter

Knopendoorhakker

Knopendoorhakker

Gangmaker

Gangmaker

30 juni 2016, 13:54

Een vraag of klacht indienen via de "klachten Man" in het verleden heeft NOOIT tot een antwoord van deze mail geleid.
    Ik zal dan ook NOOIT meer een dergelijke mail sturen. FBTO beantwoord deze toch niet. En waarom zou je een klant die tientallen jaren klant is beantwoorden. Dezer loopt toch niet weg.
    Een vraag op FB stuur ik zeker niet.
    Dit gaat niemand wat aan. Laats een WhatsApp gestuurd ivm een schade , dat gaat lekker snel en accuraat.
    Een zeer goede communicatie , laat dit zo blijven.
    Ik verwacht echter wel dat OOK en email , zeker binnen een werkdag beantwoord dient te worden.
    Voor verbetering vatbaar, succes
  • MoniqueMonique
    Moderator

Gangmaker

Gangmaker

30 juni 2016, 14:31

Eddie schreef:

Een vraag of klacht indienen via de "klachten Man" in het verleden heeft NOOIT tot een antwoord van deze mail geleid.
    Ik zal dan ook NOOIT meer een dergelijke mail sturen. FBTO beantwoord deze toch niet. En waarom zou je een klant die tientallen jaren klant is beantwoorden. Dezer loopt toch niet weg.
    Een vraag op FB stuur ik zeker niet.
    Dit gaat niemand wat aan. Laats een WhatsApp gestuurd ivm een schade , dat gaat lekker snel en accuraat.
    Een zeer goede communicatie , laat dit zo blijven.
    Ik verwacht echter wel dat OOK en email , zeker binnen een werkdag beantwoord dient te worden.
    Voor verbetering vatbaar, succes

Ik denk dat je Klantenman bedoelt, zo heette vroeger onze klachtenafdeling. Het is vreemd dat je daar geen bericht van hebt ontvangen dat is niet de normale gang van zaken! :(
    En we hebben niet de illusie dat een vaste klant niet bij ons weggaat hoor. Dat zou wel heel naief zijn.
    Onderling.nl is juist een mooi voorbeeld van FBTO waar we een klankbord willen zijn voor onze klanten. We willen onszelf blijven verbeteren! :)

Als je een vraag stelt via een privebericht op Facebook is dat niet openbaar te zien dus wat ons betreft hetzelfde als een mailtje sturen.
    Zoals al eerder geschreven in een reactie, we werken aan een pilot om te kijken hoe we onze klanten nog beter en sneller van dienst kunnen zijn. Jullie reacties zijn hier daarom ook meer dan welkom! :)

Monique
  • markvt
    Gids

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten markvt heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 67
    Gangmaker

Gangmaker

Trendsetter

Trendsetter

Knopendoorhakker

Knopendoorhakker

2 juli 2016, 19:13

Jacob Wiebenga schreef:

Misschien heb jij zelf ooit een vraag gesteld aan en een antwoord gekregen van FBTO. Ging dit goed of niet? En wat valt er te verbeteren? FBTO is hier erg nieuwsgierig naar!

FBTO vindt het belangrijk wat haar klanten vinden van de klantreis die zij afleggen bij FBTO. In dit geval: de stappen die een klant moet doorlopen om een antwoord te krijgen op een vraag. Of om een probleem op te lossen. Hoe kunnen we deze klantreis verbeteren? Of gaat het al goed?

1. Heb jij ooit een vraag gesteld aan FBTO? En ging dit goed of niet?
    2. Als het niet goed ging, wat kan FBTO verbeteren?
    3. Stel je voor. Alles kan en mag. Er zijn geen beperkingen. Hoe zou jij dan contact willen opnemen met FBTO?
    4. Ken jij bedrijven waarbij dit al heel goed gaat? Waarom gaat het hier zo goed?

Vertel het ons in een reactie!

Hi Jacob, wat mij opvalt is dat FBTO geen chat functie heeft. Ik gebruik die nog wel eens in het contact met andere partijen. Dat is dan vooral in het geval ik direct hulp kan gebruiken, bijvoorbeeld recent toen het connecten van de fitbit niet lukte. Idee voor FBTO om dit mogelijk te maken? Groet, Mark
  • MoniqueMonique
    Moderator

Gangmaker

Gangmaker

5 juli 2016, 14:36

Hi Jacob, wat mij opvalt is dat FBTO geen chat functie heeft. Ik gebruik die nog wel eens in het contact met andere partijen. Dat is dan vooral in het geval ik direct hulp kan gebruiken, bijvoorbeeld recent toen het connecten van de fitbit niet lukte. Idee voor FBTO om dit mogelijk te maken? Groet, Mark[/quote]

Hallo Mark,

Wij hebben wel een chatfunctie, maar deze is alleen zichtbaar op momenten in de website dat we denken dat je hulp kunt gebruiken.
    Ook hier zijn we mee aan het experimenteren! :)
    Goed te horen dat je kiest voor een kanaal waar je snel hulp op kunt verwachten.

Monique
  • Roelof43
    Gids

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Roelof43 heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 72
    Gangmaker

Gangmaker

Trendsetter

Trendsetter

Knopendoorhakker

Knopendoorhakker

2 maart 2017, 06:56

Er zijn twee vragen/opmerkingen door mij op dit forum gemaakt waarop de FBTO niet heeft gereageerd (te lastig waarschijnlijk?)
    Eén vraag betreft Royal Doctors en de andere een niet gespecificeerde rekening (na inloggen met DigiD).
  • Roelof43
    Gids

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Roelof43 heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 72
    Gangmaker

Gangmaker

Trendsetter

Trendsetter

Knopendoorhakker

Knopendoorhakker

28 mei 2017, 07:37

Roelof43 schreef:

Er zijn twee vragen/opmerkingen door mij op dit forum gemaakt waarop de FBTO niet heeft gereageerd (te lastig waarschijnlijk?)
    Eén vraag betreft Royal Doctors en de andere een niet gespecificeerde rekening (na inloggen met DigiD).

Wat is er aan de hand met de FBTO? Heel leuk zo'n forum,maar als er niet wordt gereageerd op ernstige opmerkingen en/of vragen, dan is het alleen een zoethoudertje!

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Bekijk mobiele versie